Zaloguj się | Nie masz jeszcze konta? Możesz zarejestrować się w ciągu kilku minut tutaj. Jako zarejestrowany użytkownik będziesz miał dostęp do większości modułów | |
Kto online | Teraz witrynę przegląda 28 gość(ci) i 0 użytkownik(ów).
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj | |
Licznik odwiedzin | 10020916 odsłon strony od lipiec 2007 | |
Dzisiejsze artykuły: | Dziś jeszcze nie było artykułu z tego działu. | |
Z naszego archiwum |

Ideą powstania naszego Pictorial Teamu była chęć popularyzacji tak mało znanej dziedziny fotografii, jaką jest piktorializm i to w swoim współczesnym wydaniu. Sądzimy, że nam się to udało; potwierdzają to sukcesy na rynku fotografii krajowej jak i europejskiej np. nagroda ministra kultury i sztuki RP, ministra kultury Rosji czy Królewskiego ... więcej

Promień wpadającego do pokoju światła był przedmiotem jednej z pierwszych instalacji rzeźbiarskich Michała Budnego ("Światło", 2004). Po kilku latach artysta powraca do tematu światła dekonstruując jego fizyczną spoistość i analizując w zamian metaforyczne sensy.. ... więcej
| |
 | |
Edukacja teatralna - studia podyplomowe 21-04-2010 o godz. 20:09:29 zatw. admin | TOPART "
„Edukacja teatralna” – studia podyplomowe – nowość w ofercie!
Wyższa Szkoła Humanistyczna TWP w Szczecinie
Rok akademicki 2010/2011"
| (... więcej | 2921 bajtów więcej | Wynik: 0) |
|
Pedagogika tańca - studia podyplomowe - II edycja 21-04-2010 o godz. 20:08:41 zatw. admin | TOPART "
Wyższa Szkoła Humanistyczna TWP i Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie ogłaszają nabór na II edycję studiów podyplomowych z „Pedagogiki tańca”.
Termin naboru: do 2 października 2010
Rozmowa kwalifikacyjna: 2 październik godz. 11.00
Rozpoczęcie zajęć: 9 październik 2010
"
| (... więcej | 3182 bajtów więcej | Wynik: 0) |
|
Salon rodzinny z upiorami jak z Gombrowicza 19-02-2009 o godz. 10:38:43 zatw. admin | 
Agnieszka Glińska wydobyła ze stuletniej komedii Włodzimierza Perzyńskiego to, co najlepsze. I sama w niej zagrała.
Polityką Teatru Narodowego rządzi zasada "niech rozkwita sto kwiatów". Eklektyczny program Jana Englerta jest rozsądny i pewnie dlatego mało kogo zadowala. Publiczność o gustach zachowawczych wybrzydza na ekscesy najmłodszej generacji reżyserów, postępowcy plują na konserwatyzm i mieszczaństwo starych. W ten sposób Teatr Narodowy odzwierciedla artystyczne i pokoleniowe tendencje i podziały.
Premiera "Lekkomyślnej siostry", niewidzianej od czasów Kazimierza Dejmka, ucieszy raczej "starożytników", a "nowoczesnych" pozostawi obojętnymi. Choć uważam, że historia Marii, żony i matki, która dążąc do niezależności, łamie mieszczańskie konwencje i mimowolnie demaskuje rodzinny fałsz i obłudę, w swej istocie oparła się czasowi. Tradycyjny kształt i lekko przebrzmiały ton, jaki dobyła z tej stuletniej, ale wciąż wybornej komedii Agnieszka Glińska, nie czynią z jej przedstawienia staroświeckiego bibelotu. Gdyby tak było, uznałbym je zaledwie za rozkoszne, tymczasem widzę w nim możliwość odczytania, które ożywia raczej myśl niż sentymenty.
Glińska umieściła akcję w latach 30. XX w. Scenografka Agnieszka Zawadowska urządziła stylowy salon zdeklasowanej rodziny, której "pater" zamienił klejnot szlachectwa na ambicje kapitana przemysłu. Bez natłoku rozstawione gustowne meble: szezlong, stolik do pasjansa, sekretera, serwantka art déco; za rozsuwanymi drzwiami jadalnia ze stołem i pianinem; bliżej widzów półka z dużym radioodbiornikiem i przeszklona biblioteka, wypełniona - co za gust do szczegółu! - autentycznymi książkami wydawnictwa "Rój" i dziełami Żeromskiego w edycji Mortkowicza z charakterystyczną granatową okładką ze złotym kłosem.
| (... więcej | 5286 bajtów więcej | Wynik: 0) |
|
Elbląg. ''Godot'' wraca do Teatru Sewruka 18-02-2009 o godz. 20:08:52 zatw. admin | 
Na deski Teatru im. Aleksandra Sewruka w Elblągu powraca spektakl "Czekając na Godota" [na zdjęciu] Samuela Becketta w reż. Krzysztofa Rościszewskiego. Sztukę tę będzie można obejrzeć w czwartek i piątek o godz. 10 oraz w sobotę i niedzielę o godz. 17 na Dużej Scenie.
«Autorem ruchu scenicznego do tego spektaklu jest Bohdan Głuszczak, a kostiumy zaprojektowała Ewa Strebejko. Elbląska inscenizacja sztuki Becketta powstała na podstawie tłumaczenia Antoniego Libery. Przedstawienie w reżyserii Krzysztofa Rościszewskiego adresowane jest przede wszystkim do widzów, którzy lubią teatr i taką właśnie formę sztuki. To spektakl, który stawia przed nami pytania, problemy, skłaniając nas jednocześnie do myślenia, do poszukiwania na nie odpowiedzi. Nie jest to zaś przedstawienie dla tych, co przychodząc do teatru, rozsiadają się w fotelach i oczekują, żeby ich bawić.
Ci, którzy wybiorą się do teatru, będą oglądali ten spektakl z bardzo bliska. Będą blisko aktorów, na własne oczy przekonają się, że aktorstwo to bardzo ciężki zawód.
Sztuka Samuela Becketta reprezentuje tzw. teatr absurdu. "Czekając na Godota" to metaforyczny obraz świata i losu człowieka, w którym dwaj bohaterowie czekają na tajemniczego Godota... Tytułowy Godot jest najprawdopodobniej postacią nierzeczywistą, na którą się czeka i która nigdy nie nadchodzi... W elbląskim spektaklu występują: Lech Gwit (gościnnie) jako Estragon, Tomasz Czajka (Vladimir), Marcin Tomasik (Lucky), Jacek Gu-dejko (Pozzo) oraz Bartosz Szymanowski (gościnnie) jako Chłopiec»
| (... więcej | 3026 bajtów więcej | Wynik: 0) |
|
Pokłady statku jak kręgi piekła 07-02-2009 o godz. 22:12:47 zatw. admin | 
Natalia Korczakowska spróbowała dokończyć w teatrze filmowy pomysł Andrzeja Munka. Jej "Pasażerka", historia powojennego spotkania więźniarki Auschwitz i esesmanki, to przykład, jak fascynujący pomysł może zniszczyć spektakl.
Gdy na ekranie pojawia się elegancki statek, wiadomo zwykle, że za kwadrans nastąpi katastrofa, a połowa bohaterów zginie. W teatrze, gdzie od czasów baroku rzadko praktykuje się zatapianie sceny i pirotechnikę, widzowie muszą zadowolić się katastrofą "egzystencjalną". Co nie znaczy, że mniej widowiskową.
Tekst "Pasażerki" (początkowo słuchowisko, później scenariusz niedokończonego filmu Andrzeja Munka, w końcu powieść) Zofii Posmysz jest historią traumatycznej relacji między Martą (Maria Czykwin), więźniarką Auschwitz, a esesmanką Lizą (Agnieszka Podsiadlik). Sado-masochizm, lesbijska fascynacja, związek kata i ofiary - żaden opis nie jest tu na tyle trafny, co porównanie z "Nocnym portierem" włoskiej skandalistki Liliany Cavani i "Salo" Pier Paolo Passoliniego. W obozie zagłady, w przestrzeni zawieszonych praw, Liza i Marta prowadzą śmiertelną grę opartą na fascynacji i okrucieństwie, wyróżnianiu i upadlaniu, czułości i rywalizacji.
Wszystko wskazuje na to, że ostatecznie więźniarka ginie. Jednak, gdy po kilkunastu latach Liza płynie z mężem Walterem (Jerzy Senator) rozpocząć nowe życie w Stanach, na statku spotyka kobietę łudząco podobną do Marty. Filmu o konsekwencjach tego szokującego spotkania Andrzej Munk nie nakręcił. Zginął w wypadku samochodowym, zakończywszy jedynie zdjęcia do części "obozowej" (z których w 1963 r. powstał film "Pasażerka").
| (... więcej | 5650 bajtów więcej | Wynik: 0) |
|
| |
Twoje artykuły |  Jeśli chcesz aby portal zamieścił Twój artykuł lub zarekomendował Twoją wystawę/ wernisaż, skorzystaj z linku "Napisz artykuł" (u góry lewej kolumny). Po zatwier dzeniu przez administratora, Twój artykuł ukaże się na stronie głównej witryny. Do ciekawych artykułów zamieścimy linki w tej witrynie i na stronie głównej portalu, dzięki czemu będzie dostępny dla internautów przez dłuższy okres czasu. Artykuł możesz napisać w języku HTML dołączając do niego zdjęcia, lub zwykłym tekstem (wtedy zdjęcia wyślij do nas pocztą elektroniczną). Nadmieniamy, że publikowane będą tylko artykuły związane z kulturą i sztuką.
 | |
GALERIE / sklepy ART | Galerie dla twórców w perstiżowych domenach, Skleo/galeria w trzy dni.
| |
Nasze witryny - zapraszamy |
| |
... z archiwum | Zdzisław Beksiński
... mało kto kojarzy Beksińskiego z fotografią. Jednak to ona rozpoczęła jego drogę do wielkiej sławy. Jednak dopiero twórczość malarska, przyniosła artyście pierwsze sukcesy. Jego malarstwo od początku zawierało ponury nastrój ... więcej
| |
|